Elemi Rehabilitáció

Elemi rehabilitációs szolgáltatás biztosítása látássérült személyek számára

 

Szolgáltatási rend

 

Ez a szolgáltatási rend a

Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft.

által

az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából

a Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft. által meghirdetett

„Elemi rehabilitációs szolgáltatás biztosítása látássérült személyek számára”

(kód: LSER2019)

című pályázati működtetéséhez készült.

 

Pályázó és egyben fenntartó adatai:

Totem Alkotó Műhely

cím: 6722 Szeged, Petőfi Sándor sgt. 23.

szervezet nyilvántartási száma: 06-02-0001221

adószám : 8459818-1-06

telefon: +36 30 885 0270

E-mail: totem.alkoto@gmail.com

képviseletében: Zemkó Márta ügyvezető

 

Rehabilitációs központ adatai:

megnevezése: Nyugat-dunántúli Látássérült Rehabilitációs Központ

cím:                        9023 Szigethy Attila út 109.

E-mail:                   gyor.rehab@gmail.com

Web:                      www.totemegyesület.hu

szakmai vezető:   Zemkó Márta

szak.vez. telefon: 06 30 885 0270

 

 

Ellátási terület: Győr-Sopron-Moson, Vas és Zala megye

Területi felelős: Zemkó Márta

Szolgáltatási elemek (modulok): 

–  Funkcionális látásvizsgálat

–  Látástréning

–  Tájékozódás- és közlekedéstanítás

–  Mindennapos tevékenységek és életvitelt segítő eszközök tanítása

–  Kommunikációs és számítástechnikai eszközök használatának tanítása

–  Tapintható írások tanítása

–  Klienskoordináció

Szolgáltatási elemek (modulok) amennyiben nem érhetőek el:

        A legközelebbi szolgáltató: Vakok Állami Intézete, 1146 Budapest, Hermina út 21.

Szolgáltatási formák:

  • Ambuláns
  • Otthontanítás

 

 

Elemi rehabilitációs központ ügyfélfogadási rendje:

  • Telefonon és személyesen: Hétfő-péntek: 8- 12 óráig a rehabilitációs központ ügyfélszolgálatán
  • Készenléti időben: Hétfő-péntek: 12-16 óráig

telefonon: +36 30 885 0270, +36 30 2390941

Kliens útja:

  • Kapcsolat felvétele: ügyfélfogadási időben telefonon, illetve személyesen a klienskoordinátornál, készenléti időben a megadott telefonszámok valamelyikén vagy E-mail-ben

Klienskoordinátor: időpontot egyeztet egy személyes találkozóra, amikor adatok felvétele, igények felmérése megtörténik.

  • Funkcionális látásvizsgálat: rehabilitációs szakember végzi el
  • Rehabilitációs terv(ek) elkészítése : kliens és a szolgáltatási elemet nyújtó szakember közösen készíti el és írják alá
  • Rehabilitáció: az elemi rehabilitációs folyamat elvégzése, amit a kliens aláírásával igazol a szolgáltatási nyomtatott naplóban
  • Adminisztráció: digitális kliensnaplót 24 órán belül kitölti a szakember
  • Zárás: klienssel közösen, a rehabilitációs tervvel egyezően, záró értékelés megírása, aláírása kliens és szakember részéről

 

Szolgáltatás megrendelése:

Rehabilitációs megállapodás és Hozzájáruló nyilatkozat ismertetése után, a kliens és a pályázó képviselőjének aláírásával jön létre a megrendelés.

Rehabilitációs megállapodás és Hozzájáruló nyilatkozat tartalmazza:

  • kliens személyi adatait
  • a szolgáltató adatait
  • a szolgáltatás helyét, formáját, kezdő és befejező dátumát
  • az igényelt szolgáltatási modulokat
  • a kliens kötelezettségeit
  • a szolgáltató kötelezettségeit
  • megrendelés lemondásának menetét
  • a szolgáltatás megszűnésének okait
  • észrevételek, panaszok jelzésének módját
  • hozzájáruló nyilatkozatot (adatvédelmi nyilatkozatot)

 

A szolgáltatás megszűnése vagy lemondása

  • A szolgáltatás megszűnik, ha a szolgáltatás elvégzésre került.
  • Egyéb esetekben a Rehabilitációs megállapodás és Hozzájáruló nyilatkozatban foglaltak szerint szűnhet meg vagy mondható le.
  • A lemondás határideje: a lemondás napjától számított 3 munkanap.

 

A szolgáltatás – a megrendelőnek felróható okból történő – meghiúsulásának következményei, különös tekintettel a késedelmes lemondásra

  • Meghiúsulás esetén a Szolgáltató a szakemberek összehívásával vizsgálóbizottságot alakít, a vizsgálóbizottság elemzi a tényállást, és határozatot hoz, melyet jegyzőkönyvben rögzít.
  • A jegyzőkönyv egy példányát a szolgáltató eljuttatja a klienshez 7 munkanapon belül.
  • A kliensnek a jegyzőkönyvben foglalt határozat ellen 7 munkanapon belül fellebbezhet a szolgáltatónál.

 

A szolgáltatással és a szakemberekkel kapcsolatos észrevételek, panaszok befogadásának és kezelésének rendje

  • A kliens a szolgáltatással szemben panasszal élhet.
  • A kliens panaszával közvetlenül fordulhat az őt ellátó szakemberhez és a vele történő egyeztetés alapján megoldást keresnek a panasz kiküszöbölésére.
  • Ha a szakemberhez fordulás nem hoz eredményt, úgy a kliens a Területi felelőshöz fordulhat panaszával.
  • Ha a kliens panasza továbbra is fennáll, úgy a Szolgáltatóhoz fordulhat közvetlenül.
  • Szolgáltatóval való panasz esetén a kliens, Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft.-nél élhet panaszjogával.
  • A Területi felelőshöz vagy Szolgáltatóhoz benyújtott panasz esetén a Területi felelős vagy Szolgáltató köteles a panaszt kivizsgálni és határozatot hozni, amit a kivizsgálásról készült jegyzőkönyvben rögzít.
  • Területi felelős vagy Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát 7 munkanapon belül köteles a klienshez eljuttatni.
  • A kliens a jegyzőkönyvben foglalt határozat ellen 7 munkanapon belül fellebbezhet a Területi felelősnél vagy Szolgáltatónál.

 

 

A szolgáltatás újra indítása, folytatása vagy módosítása

  • A szolgáltatás újraindítása akkor történhet meg, ha a kliensnél új élethelyzet adódik vagy körülményei, egészségügyi állapota ezt indokolja. Ilyenkor az új szolgáltatás megrendelésével jöhet létre az újra indítás, azaz folytatás.
  • A szolgáltatás módosítása csak érvényes szolgáltatás lezárásával, lemondásával és új szolgáltatás megrendelésével történhet.

 

Győr, 2019. 10. 01.

 

Zemkó Márta

Területi felelős